حال با توجه به این مقدمات در زمینه عینی کردن مباحث آموزشی، به اضافه کردن تصاویر و فیلم‌های آموزشی به نقشه ذهنی خود می‌پردازیم. 

لازم به یادآوری است که تا به امروز که این کتاب نگارش می‌یابد کسی در زمینه اهمیت تصاویر آموزشی سه بعدی و فیلم‌های آموزشی سه بعدی تحقیقی نکرده است و در حال حاضر با گسترش فناوری‏های نوین، مخصوصا در زمینه تصاویر و فیلم، در آینده نزدیک سیستم‏های ارائه و ضبط این نوع فناوری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

امروزه چندین شبکه تلویزیونی در دنیا وجود دارند که به ضبط و پخش فیلم های سینمایی و مستندهای علمی سه بعدی می پردازند و گیرنده های تلویزیونی مخصوص این فناوری هم وارد بازار شده و به طور کلی جهت‏گیری تولید کنندگان این نوع فناوری به طرف ساخت و بهینه سازی سخت افزاری و نرم افزاری معطوف شده است. در این بخش به آموزش روش تولید و استفاده از این تصاویر و فیلم های سه بعدی و ابزارهای آن می پردازیم.

  اضافه کردن تصاویر دو بعدی و سه بعدی

برای اضافه کردن تصاویر در نرم افزار Mindmapper 2012 به شکل دو بعدی در فصل‌های قبل توضیح داده شد که با استفاده از ابزار Clipart  می‌توانیم این عکس‌ها را اضافه کنیم. به همان ترتیبی که گفته شد می‌توان تصاویر سه بعدی آناگلیف را هم اضافه کرد. این تصاویر نیاز به عینک‌های داردند که از دو رنگ فیروزه و قرمز ساخته شده باشند تا بتوان تصاویر را سه بعدی دید.

بر گرفته از کتاب فرایند منطقی آموزش